April 8, 2011

Buku Menarik : Murabbi Cinta oleh Hasrizal Abdul Jamil

Mari dapatkan buku Murabbi Cinta
Baru-baru ini juga saya telah meminjam buku dari kawan saya (Ana) dan saya telah berjaya menghabiskan membaca buku novel tersebut. Buku ini berkisahkan motivasi tentang cinta. Cinta kepada pasangan, kepada ibu bapa, kepada anak, kepada nabi dan kepada tuhan. Penulisnya pula ialah penulis yang sangat terkenal dan pakar motivasi yang terkenal iaiatu Hasrizal penulis blog terkenal saifulislam.com. Cara penceritaan sangat menarik dengan dialog-dialog yang sangat terkesan di dalam hati saya. Penulisnya juga telah menghasilkan beberapa buah buku, kesenambungan daripada buku Aku Terima Nikahnya dan Bercinta Sampai ke Syurga. Sebenarnya dua buah buku tersebut saya belum lagi baca, saya terus baca yang Murabbi Cinta. Insyallah saya akan dapatkan jugak siri yang pertama dan keduanya suatu hari nanti..

Antara sangat terkesan dialog di dalam buku ini ialah kenapa ikan di laut tidak masin? dan kenapa pokok durian dan pokok cili boleh ditanam bersebelahan sedangkan satu buah berasa manis satu lagi buah berasa pedas? a'ahkan? betullah... Membuatkan saya terfikir sejenak. Sungguh besar kekuasaan Allah. Allah huakbar...



No comments:

Post a Comment