April 12, 2011

Kimi dan Magic English by Grolier



Ibu selalu memikirkan cara pembelajran yang terbaik untuk Kimi semasa dirumah. Kerana dalam banyak pembacaan ibu dalam buku keibubapaan, anak-anak ini mendapat pembelajaran pertama adalah bermula di rumah bersama ibu dan bapanya. Instutusi kedua menerima pembelajaran barulah di sekolah. Maknanya besar tugas ibu untuk mengajar anaknya. Jadi ibu ingin pastikan Kimi sudah belajar sebelum Kimi ke sekolah nanti. Antara persediaan ibu ialah ibu telah diperkenalkan dengan buku oleh keluaran Grolier (tak silap produk dari US imported product from US)

Baru-baru ini, ibu telah melabur untuk Kimi. Iaitu ibu telah membelikan Kimi satu set buku dan dvd Magic English. Tujuannya supaya Kimi boleh berhibur sambil belajar dengan perkataan-perkataan yang mudah di dalam bahasa English. Apa yang menarik di dalam Magic English ialah pengarang menggunakan karektor kartoon Disney. Mudah faham dan sangat ringkas dan sangat terhibur. Terdapat beberapa aktiviti yang boleh dibuat diantaranya ialah show time (iaitu anak-anak boleh belajar melalui movie dan perkataan mudah), Song (anak-anak sambil menyanyi sambil mengingatkan perkataan yang dipelajari), word play (anak-anak boleh belajar mengeja word yang simple tadi sambil isi tempat kosong),play time (mengeja sambil mendengar dan bermain melalui jackpot). Memang sangat berbaloi jika ibu-ibu memiliki Magic English dan boleh diajarkan kepada anak-anak kita. Biasalah produk daripada oversea memang bagus dari segi teknik pembelajaran. Maklumat tentang Macig English boleh di dapati di http://www.grolier-asia.com.

 Mari kita lihat keletah Kimi bila dapat satu set buku baru. Terus menerbu ke kotak buku.
Moral :Beruntung anak-anak zaman sekarang. Banyak sumber pembelajaran boleh diperolehi melalui ibu bapa mereka. Cari ilmu sehingga ke negeri China...
Wah..buku Kimi

Tak sabar nak tengok DVD nya sbb kimi belum tau baca lagi

Kimi boleh belajar dengan tengok dan dengar dari DVD dahulu

Ibu, cepatlah buka dan ajar kimi

Apa lagi yang ada yer....

Semoga Kimi lekas pandai

Baru 9 Bulan dah dapat  Buku Magic English(time ibu dulu takdepun)

2 comments:

  1. tahniah puan...menjadi customer grolier..

    nanti leh share perkembangan anak puan lepas gunakan product dr grolier nih...

    leh menjamu mata produk2 grolier di http://easy4kids.blogspot.com

    ada nak rekemen kawan2...inform jerk...special gift utk puan :)

    ReplyDelete
  2. anak saya hari2 buka buku yg 1 set ada 4 buku tu...vcd pun sama dia dah pandai sebut how are you..sbb dia ada lagu2 kan..anak saya baru umur 2 tahun...dah pandai sebut byk perkataan dlm english..

    ReplyDelete