February 14, 2011

Belajar E-View (Program 3P)

Setiap Jumaat sepanjang bulan Jan 2011 adalah minggu-minggu belajar e-view oleh Dr Chandran. Sebab tulah setiap Jumaat je balik lambat Beliau baru habis PHD jadi kami satu jabatan ekonomi mengambil kesempatan untuk belajar e-view untuk buat penyelidikan. Bos utk bengkel tersebut ialah Miss Tan juga termasuk kawan-kawan yang lain iaitu ira, fariza, ana, diana dan juga saya menjadi ajk nyer..apa yg telah saya cuba belajar ialah mencari data dahulu untuk paper saya yang saya ingin hantar ke conference ICBER2011 di Langkawi pada March nanti.Harap-harap siaplah paper tu. Bertungkus lumusla saya mengumpulkan data, dan menanyakan kawan-kawan (memandangkan saya tidak pandai langsung tentang data stream, biasanya research saya sebelum ini ialah berkenaan questionair sahaja.)
Moral : Bersakit-sakit dahulu..bersenang-senang kemudian, harap-harap belajar e-view nie bagi pandai, nanti senang nak buat research phd pada masa akan datang, bermulalah dari sekarang...
 Ini BOS Program 3P E-View.. juga merupakan individu rujuk kami bila tak tahu tentang ekonometrik (kalau nak tanya direct Dr Chandran tak dapat orang resource kedua ialah Miss Tan Yan Ling) Bos Tan..



Ajk lain Ira (tudung biru)  Seorang yang sentiasa maintain vogue. Ramai student suka pada Cik Ira. Manakala fariza (tudung hitam) Fariza ni baik sangat...student pun ramai yang suka...suka memberikan semangat kepada pelajar-pelajarnya..baru gred dari master ukm..Tahniah! semoga lekas-lekas sah jawatan pensyarah tetap.

No comments:

Post a Comment