May 16, 2011

Buku Menarik : Dalam Mihrab Cinta oleh Habiburrahman El Shirazy

Wah...lepas tension menghabiskan marking paper final tempoh hari,  misi saya ialah membaca dan menghabiskan buku cerita yang saya beli pada Pesta Buku 2011. Antara buku yang saya dah habis baca ialah bertajuk Dalam Mihrab Cinta.. best!

Memandangkan saya sudah mula mengenal karya oleh Habiburrahman, saya mula mencari dan mendapatkan buku-buku karya beliau. Ternyata best...penceritaan yang tak membosankan berkisahkan pemuda bernama Samsul yang dituduh mencuri dan dibuang sekolah..kemudian dia betul2 menjadi pencuri kerana terlalu lapar tetapi akhirnya di kembali kepangkuan jalan. Kejayaannya telah membuka mata yang telah menghinanya dulu...boleh juga tonton dalam filem terbaru Dalam Mihrab Cinta. Saya belum tengok lagi,insyallah lepas ni pulak saya nak tonton filemnya pula....

No comments:

Post a Comment